Jest to cały zespół przewodów. Kiedyś był wykonywany z mocnego i odpornego na korozję żeliwa, a dzisiaj tworzony jest z mocnych tworzyw sztucznych. Każdy cylinder ma osobny przewód, który wyciąga z niego szkodliwe gazy. Następnie wszystkie trafiają do przewodu łączącego, potem do rury wylotowej, gdzie całość "przejmowana" jest przez katalizator.
Ostatnio trafił do nas Klient, który właśnie miał problem z tym elementem układu wydechowego.
Przegrzanym/uszkodzony i nieszczelny kolektor wydechowy. W związku z tym konieczna była jego naprawa.
Kolektor został zdemontowany, następnie oczyszczony i pospawany.
Objawy najczęściej to:
Sposobem na naprawę uszkodzonego kolektora wydechowego jest jego spawanie. Do tego procesu używamy migomatu, dlatego naprawa jest precyzyjna i profesjonalna. W sytuacji, gdy kolektor jest już doszczętnie zniszczony, to zalecamy kupno nowego.