Mechanika pojazdowa - Rzeszów
Naprawa elementów silnika - Warsztat Rzeszów
Naprawa elementów układu zawieszenia - Rzeszów
Wymiana oleju - warsztat Rzeszów

Kompleksowa naprawa układów wydechowych

Wymiana rur wydechowych
Układ wydechowy - naprawa/wymiana rzeszów

Układ wydechowy silnika spalinowego, czyli tzw. układ wylotowy to zespół elementów silnika spalinowego. Jego głównym zadaniem jest odprowadzanie spalin z silnika oraz zmniejszenie hałasu emitowanego przez silnik. Spaliny wytłaczane są z cylindra i trafiają do kolektora wydechowego, gdzie następnie są kierowane do pierwszego odcinka rury wydechowej. W silnikach spalających benzynę bezołowiową (współcześnie wszystkie beznynowe silniki samochodowe) pełnią dodatkową funkcję, jaką jest oczyszczanie spalin. Z kolektora wydechowego są one kierowane do katalizatora, gdzie następuje ich dopalenie.

Co konkretnie wymieniamy w układzie wydechowym?

    • UKŁAD WYDECHOWY

    • Naprawa zepsutego układu wydechowego
    • Kolektor wydechowy - wymiana/naprawa,
    • Dwururka/Rura kolektora wydechowego - wymiana/naprawa,
    • Sonda lambda - wymiana,
    • Tłumiki komplet / tłumik środkowy / tłumik końcowy - sprzedaż/wymiana/naprawa,
    • Katalizatory przykolektorowe - uniwersalne, końcówki sportowe - montaż/sprzedaż,
    • Akcesoria do montażu układu wydechowego - sprzedaż.

Na uszkodzenia w układzie wydechowym tak naprawdę narażone są wszystkie elementy - począwszy od tłumika drgań, a kończąc na wieszakach elastycznych. Istotnym zagrożeniem dla tej części samochodu jest korozja, która sprzyja rozwojowi wilgoci, a z kolei zimą - sól drogowa. Jeżeli uszkodzenie w układzie wydechowym jest niewielkie, to wystarczy go naprawić (pospawać) i cały układ ponownie uszczelnić.

Układ wydechowy z nierdzewki/kwasówki - przepustnice wydechu

rury kwasoodporne
Rury - układ wydechowy
Układ wydechowy

W naszej ofercie znajdziecie również rury kwasoodporne, tzw. nierdzewki lub kwasówki. Wykonane są ze stali odpornej na działanie wszelkich kwasów z zewnątrz, jak i wewnątrz. Mają również dużą odporność na korozję oraz czynniki atmosferyczne.

W układach wydechowych bardzo często pojawiają się rury kwasoodporne, z uwagi na ich właściwości nierdzewne, a co ważne mają także odporność na działanie wysokiej temperatury.
Warto wspomnieć o tym, że wydech ze stali nierdzewnej nie jest absolutnie bezobsługowy przez cały cykl życia naszego pojazdu. Ciągłe zmiany temperatury, mogą powodować pęknięcia wewnętrznych grodzi, a przy przebiegu 200 tys. km, spada również wydajność katalizatora. Wielu z nas doszukuje się problemy w wykonaniu tych materiałów, ale przy ciągle zmieniającej się temperaturze w pojeździe – nie ma rzeczy niezniszczalnych. Dbaj, a będziesz przez lata cieszył się jakością swojego samochodu.

Przepustnica wydechu to mały, ale sprytny element, który montowany jest zaraz za katalizatorem. Pozwala szybko zmienić brzmienie silnika, poprzez otwarcie klapy wydechowej, dzięki czemu omijamy wówczas tłumik. Właściciel decyduje specjalnym przyciskiem na pilocie, kiedy ma być głośno, a kiedy cicho. Zaletą tego typu rozwiązania jest łatwość sterowania klapami wydechu, bez konieczności prowadzenia dodatkowych kabli do kabiny samochodu.

Modyfikacja rury dolotowej

Dorabiamy układ dolotowy wraz z modyfikacją rury dolotowej. Im większa ilość powietrza, tym większa moc silnika. Zyskamy tym też lepszy przepływ powietrza.
Zwiększając ilość powietrza, zwiększamy też ilość spalanej mieszanki paliwowo-powietrznej w jednostce czasu i tym samym wpływamy na przebieg momentu obrotowego silnika.

Do tak zrobionej rury dolotowej dobieramy duży sportowy filtr powietrza k&n stożkowy. Stosować można rozwiązania do prowadzenia dodatkowego powietrza do filtra w miejscu spod zderzaka, nadkola i najważniejsze jest, żeby odseparować zmodyfikowaną rurę od ciepła generowanego przez silnik pojazdu.

Jaki katalizator wybrać?

Najtaniej jest zastosować katalizator uniwersalny, który jest dużo tańszy od fabrycznego lub dedykowanego nawet o 60%. Pamiętać natomiast należy o tym, że zły dobór może skutkować problemami z: czujnikami sondy lambda, elektroniką sterującą lub wzrostem zanieczyszczenia spalin.

Katalizator oryginalny, czy uniwersalny?

Decydując się na katalizator uniwersalny trzeba zwrócić uwagę na to, że tylko nazwa sugeruje, że będzie się tutaj nadawał do każdego typu auta!

Czy można zastosować katalizator uniwersalny?

Przy dobieraniu katalizatora koniecznie zwróć uwagę na: średnicę rur łączących, wyliczenie pojemności każdego cylindra w rzędzie- z sumowanie i dobór odpowiedniej przepustowości katalizatora.

Jeden katalizator czy więcej?

Należy pamiętać o tym, że większa pojemność wymaga zastosowania kilku katalizatorów jednocześnie.
Przykład:
1. Silnik w układzie V-jeden katalizator na jeden rząd cylindrów.
2. Silniki rzędowe (np. BMW) do każdej trójki cylindrów dobieramy katalizator.

Zobacz przykładowy montaż układu wydechowego

Kliknij tutaj