slide 1
Image Slide 3
Image Slide 1
Ford Mustang po tuningu wydechu
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow

Diagnoza i naprawa Passata oraz Jaguara

Brak mocy i zatkany zawór EGR

Pacjenci – Passat i Jaguar

Z problemem braku mocy przyjechał do nas Volkswagen Passat 1.9 TDi rok prod. 2000. Poza brakiem mocy zauważalne były wycieki oraz bardzo brudny silnik.

Brak mocy - passat

Pierwszą naszą diagnozą był stwierdzony zatkany (zaklejony) zawór EGR. Wymieniliśmy uszczelki pokrywy zaworów.

Po stwierdzeniu problemów z zaworem EGR, zdecydowaliśmy się go zdemontować. Odkryliśmy tutaj kolejny problem – bardzo zabrudzony (zaklejony) kolektor dolotowy.

Naprawa zaworu EGR

Naprawa kolektora ssącego

Kolejnym krokiem było zdemontowaniu kolektora ssącego (dolotowego) i wymycie (usunięcie wszelkich zabrudzeń z wnętrza).

Efekty po wymyciu można zobaczyć na poniższych zdjęciach.

Wyczyszczenie zaworu EGR

Czyszczenie otworów silnika

Otwór w kolektorze ssącym po dokładnym wymyciu i oczyszczeniu wnętrza od strony zaworu EGR. Przygotowaliśmy od razu też nowy zawór EGR do montażu.

Ostatnim krokiem było zamontowanie podzespołów i wymiana zaworu EGR na nowy.

Zamontowany egr

Kolejnym naszym pacjentem był Jaguar XJ 3.0

Jaguar naprawa układu wydechowego

Samochód został przyjęty na nietypowe zlecenie:

Bardzo mocne uderzenie w wysoki krawężnik – mocny strzał i dwa środkowe rozerwane – przednie denka tłumików. Przesunięty cały układ do tyłu.

Problem: Brak dostępności elementów układu wydechowego.

Naprawa układu wydechowego w Jaguarze

Naprawa układu wydechowego w Jaguarze

Rozwiązanie: Doskonała jakość stali pozwala na położenie spawów migomatem oraz wymiana uszkodzonych końcówek wydechów.

Celem naprawy było pospawanie pęknięć na dwóch środkowych tłumikach i korekta różnicy długości oraz wspawanie z jednej strony końcówek dobranych do tego modelu auta.

Naprawa układu wydechowego w Jaguarze

Zobacz również wymianę końcówek sportowych

Sprawdź teraz