Pacjenci – Passat i Jaguar
Z problemem braku mocy przyjechał do nas Volkswagen Passat 1.9 TDi rok prod. 2000. Poza brakiem mocy zauważalne były wycieki oraz bardzo brudny silnik.
Pierwszą naszą diagnozą był stwierdzony zatkany (zaklejony) zawór EGR. Wymieniliśmy uszczelki pokrywy zaworów.
Po stwierdzeniu problemów z zaworem EGR, zdecydowaliśmy się go zdemontować. Odkryliśmy tutaj kolejny problem – bardzo zabrudzony (zaklejony) kolektor dolotowy.
Kolejnym krokiem było zdemontowaniu kolektora ssącego (dolotowego) i wymycie (usunięcie wszelkich zabrudzeń z wnętrza).
Efekty po wymyciu można zobaczyć na poniższych zdjęciach.
Otwór w kolektorze ssącym po dokładnym wymyciu i oczyszczeniu wnętrza od strony zaworu EGR. Przygotowaliśmy od razu też nowy zawór EGR do montażu.
Ostatnim krokiem było zamontowanie podzespołów i wymiana zaworu EGR na nowy.
Kolejnym naszym pacjentem był Jaguar XJ 3.0
Samochód został przyjęty na nietypowe zlecenie:
Bardzo mocne uderzenie w wysoki krawężnik – mocny strzał i dwa środkowe rozerwane – przednie denka tłumików. Przesunięty cały układ do tyłu.
Problem: Brak dostępności elementów układu wydechowego.
Rozwiązanie: Doskonała jakość stali pozwala na położenie spawów migomatem oraz wymiana uszkodzonych końcówek wydechów.
Celem naprawy było pospawanie pęknięć na dwóch środkowych tłumikach i korekta różnicy długości oraz wspawanie z jednej strony końcówek dobranych do tego modelu auta.